Visual Streaming mapping(VSM) - 가치흐름도

Design lean value streams.

린 가치흐름도의 설계하라

Design an end-to-end lean value stream flow that starts from the time an order or request for a product/service is received from the customer until the time the product/service is delivered to the destination.

엔드 투 앤드 린 가치흐름도의 설계는 생산또는 서비스를 요청하는 하나의 오더를 고객으로 부터 받아서 목적지까지 도달하기 까지의 시간을 나타낸다.

Make lean value streams flow.

린 가치흐름도를 만들어라.

Now the designed lean value stream has come to action. First of all, you should communicate it by providing formal classroom education. That way you can make sure that everyone understands the objectives and is very clear about the intended outcome of the design as well as the usage of relevant standard lean tools. Then the value stream flow can start in the implemented areas.

이제 설계된 린 가치흐름도는 실천에 이른다. 우선, 공식 교육을 통해 소통 해야 한다. 그래야 모든 사람이 목표를 이해하고 설계의 의도된 결과과 관련된 표준 린도구의 사용에 대해 매우 명확하게 이해 할수 있다.  그 후 가치흐름도를 구현된 영역에서 시작할수 있다.



Make flow visual.

흐름을 시각화 하라.

After designing and producing the flow, the next step os to make the flow visual. This has the purpose of employees being able to see how the processes are connected to one another and to the customer. 

가치흐름을 설계하고 제작한 후, 다음 단계는 흐름을 시각적으로 표현하는 것이다. 이는 직원들이 프로레스가 서로 어떻게 연결되어 있고 고객에게 어떻게 연결되어 있는지 알 수 있게 하는 것에 목적이 있다.

It has to be mentioned that there are two categories of visuals for flow in Operational Excellence: static and dynamic. Dynamic indicators enables employees the knowledge of the current status of flow and visuals that support the static design are indicators of how flow should work based on the design.

Operational Excellence 에는 시각화의 정적임과 동적임의 두가지 범주가 있음을 언급해야 한다. 동적 지표는 직원들에게 흐름의 현재 상태를 알게 할수 있고, 정적 설계를 지원하는 시각화는 설계에 기초하여 흐름이 어떻게 작동해야 하는지를 나타내는 지표이다.

Create standard work for flow.

가치흐름을 위한 표준 작업을 생성하라.

When a successful visual lean flow is created, the concept of standard work has to be applied to that flow. However, standard work has to me implemented not only at the process, but also between the processes.

성공적인 시각화된 린 플로우가 생성되면, 표준 작업의 컨셉이 그 흐름에 적용되어야 한다. 그러나 표준 작업은 그 공정에서 뿐만 아니라, 공정들 사이에서도 시행 되어야 한다.

Make abnormal flow visual.

비정상적인 흐름을 시각적으로 나타내라.

All Employees should be able to see when or before abnormal flow happens in order to know not only how to correct abnormal flow, but also prevent future occurrences without the assistance of Management.

모든 직원은 관리자의 지원 없이 비정상적인 흐름을 교정하는 방법뿐만 아니라 향후 발생을 방지하기 위해,  언제 또는 이전에, 비정상적인 흐름이 발생 하는지 알수 있어야 한다.

The flow of material to the customer is a good example of supporting the revealing of abnormal flows. By using strong visual physical indicators such as green, yellow and red zones as well as at what time the material should move from one process to the next, employees will gain a better knowledge of whether the amount of material that is present at a process or in a connection is normal or abnormal.

고객에게 가는 자재의 흐름은 비정상적인 흐름의 드러낼수 있는 아주 좋은 예이다. 그린존, 옐로우존, 레드존 같은 강한 시각적 물리 지표를 사용하여, 자재가 공정에서 다음 공정으로 이동해야 하는 시간 뿐만 아니라 공정에 존재하는 자재의 양이 정상인지 또는 비정상인지 더 잘 파악할 수 있다. 

Create standard work for abnormal flow.

비정상적인 흐름을 위한 표준 작업을 생성하라.

At some point, flow will eventually break down. This is why you have to be prepared for these situations and a good approach is the establishment of standard work in order to get the flow back on track. A record of the types of abnormal flow that have occurred and management's responses to them should be created by operation. On the basis of this record, a "top 10" list of what to do when abnormal flow occurs can be created.

어떤 순간에, 흐름은 결국 허물어 질 것이다. 그렇기 때문에 이러한 상황을 대비해야 하고, 좋은 접근방법은 흐름을 정상궤도에 올려 놓기 위한 표준 작업을 확립 하는 것이다. 지금까지 발생한 비정상적인 흐름의 유형과 관리자의 대응은 Operation 에 의해 만들어져야 한다. 이 기록을 바탕으로 비정상적인 흐름이 발생했을때 어떻게 해야 하는지에 대한 Top 10을 만들수 있다.

Have employees in the flow improve the flow.

흐름속에 있는 직원들로 하여금 흐름을 개선하게 하라.


Operation should not only improve the flow's performance, but also maintain it for the purpose of supporting further growth. This can be accomplished by teaching employees to use proven continuous improvement tools, e.g. kaizen, differently. This would support and improve the flow design as well as prevent the occurrence of abnormal flow.

Operation은 흐름의 성능을 향상 시킬 뿐만 아니라, 추가 성장을 위한 목적으로도 이를 관리해야 한다. 이는 직원들에게 카이젠(개선)과 같은 입증된 Continous improvement 도구를 서로 다르게 사용하도록 가르침으로써 달성 할수 있다. 이는 흐름 설계를 지원하고 개선할 뿐만 아니라 비정상적인 흐름의 발생을 예방 할수 있다.

Perform offense activities.

공격적 활동을 수행하라.

When employees are able to fix autonomous flow on their own, management would not be needed anymore to run the operation and they can spend more time on growing it by performing offense activities.

직원들이 자율적으로 흐름을 고치게 되면 더이상 관리자가 필요 없게 되고, 공격적 활동을 함으로써 자율적인 흐름을 키우는 데 더 많은 시간을 할애 할 수 있게 된다.

 

https://insights.btoes.com/resources/what-is-operational-excellence-an-introduction

 

What is Operational Excellence?

Operational Excellence methodologies stress the application of numerous techniques and tools, focusing on continuous improvement & outstanding performance.

insights.btoes.com

 

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